Cyklobusy opět vyráží na Blanensko

Až do 2. října můžete o svátcích a víkendech vyrazit na výlet s cyklobusem. Nechte se vyvézt autobusem do míst, kam byste jinak museli vyšlápnout nějaký ten kopec, a užijte si pak skvělou vyjížďku bez náročného stoupání. Ideální pro rodiny s dětmi nebo cyklisty, kteří si chtějí užít projížďku na kole bez velké námahy.

Z Blanska vyjíždí dvě linky. Linka 231 vás zaveze ve směru Blansko – Jedovnice – Lipovec – Studnice, linka 233 pak jezdí na druhou stranu ve
směru Blansko – Sloup – Němčice – Suchý – Benešov.

Jeden cyklobus může takto přepravit až 20 kol. U řidiče dostanete pásky k fixaci kola a případně vám řidič vypomůže s jeho umístěním na vozík za autobusem. Doporučujeme se dostavit na zastávku s časovým předstihem před plánovaným odjezdem autobusu.

Odkazy na jízdní řády:

Zároveň Vám přinášíme dva tipy na výlet s cyklobusem:

1. Z kopce až ke Sloupsko-šošůvským jeskyním a dále do Moravského krasu
Suchý - Sloup - Pustý žleb - Skalní Mlýn - Blansko

Z Blanska vyjedete autobusem č. 233 na Suchý, od autobusové zastávky se vydáte po cyklotrase 5227 k rozcestí U Vodojemu. Malá zajížďka ke Skalkám buse stát za to, nachází se zde totiž nejvyšší bod Drahanské vrchoviny a také jeden ze dvou meteoradarů na území České republiky. Vraťte se kousek zpět a po modré pokračujte k rozcestí s názvem Pramen Punkvy, zde se můžete občerstvit u studánky. Pokračujte k rozcestí U Skal, odbočte na žlutou a napojte se na cyklotrasu č. 505. Ta vás zavede až do Sloupa. Po cestě vás čeká příjemná jízda z kopce nebo po rovince s jen občasným stoupáním. Ve Sloupu doporučujeme navštívit Sloupsko-šošůvské jeskyně, nebo se alespoň pokochat skalními útvary, které v Moravském krasu patří k nejvyhledávanějším na skalní lezení. Oběd si můžete dát v restauraci Hotelu Břoušek, který nabízí příjemné posezení na venkovní zahrádce s dětským hřištěm. Po odpočinku pokračujte po červené (cyklotrasa EV9) Pustým žlebem. Zde si užijete příjemnou jízdu ve stínu lesů a skal, projedete kolem Punkevních jeskyní až do Skalního Mlýna. Odtud se dostane po silnici zpět do Blanska na autobusové nádraží, odkud jste vyráželi autobusem na Suchý.

Zajímavá místa na trase:
Meteoradar Skalky
Studánka a pramen Luhy (zdrojnice Punkvy)
Sloupsko-šošůvské jeskyně
Punkevní jeskyně
Lanovka na Horní můstek - vyhlídka do propasti Macocha
Zřícenina hradu Blansek
Dům přírody Moravského krasu
Kateřinská jeskyně

2. Lesem dolů až na hrad Holštejn a ke Kateřinské jeskyni
Kulířov - Lipovec - Holštejn - Suchý žleb - Skalní Mlýn - Blansko

Z Blanska vyjedete autobusem č. 231 směrem na Studnici, vystupte v Kulířově a z autobusové zastávky se vydejte po cyklostezce 5029 na Marianín, u stejnojmenné autobusové zastávky odbočte na cyklotrasu 5078 a přes Marianín pokračujte směrem na Lipovec, pohodá lesní cesta vás zavede až do Holštejna. Zde se můžete občerstvit v restauraci U Hájků nebo v Hostinci pod Hradem. Když už budete v Holštejně, nezapoměnte si zajet k zřícenině hradu Holštejn s jeho lidomornou.
Pak se vraťte kousek zpět do obce a po cyklostezce 5080 sjedťe dolů k hlavní silnici, pokračujte po silnici přes Ostrov u Macochy až narozcestí pod Vilémovicemi, odbočte směrem na Suchý žleb, dostanete se do Skalního Mlýna, odtud pak zpět do Blanska.

Zajímavá místa na trase:
Jeskyně Lidomorna
Pozůstatky hradu Holštejn
Přírodní areál a vápenka Velká Dohoda
Jeskyně Balcarka
Kateřinská jeskyně
Dům přírody Moravského krasu

Přejeme příjemnou turistickou sezonu 2022 a silné nohy v pedálech!