SJEZDOVÉ LYŽOVÁNÍ

Ski areál Olešnice na Moravě – www.ski-areal.cz
Skiareál Hodonín u Kunštátu – www.skiareal-hodonin.cz

BĚŽKAŘSKÉ TRASY

Značená lyžařská trasa – okruh Suchý (bílý)

Celková délka – 11,6 km
Náročnost - Lyžařská trasa Suchý se nachází především na místních komunikacích udržovaných pouze plužením, ale hlavně po lesních cestách v krásném přírodním prostředí lesa. Trasa je navržena jako okruhová, lze ji absolvovat obousměrně.
Nejnižší místo – 660 m, obec Suchý
Nejvyšší místo – 729 m, pod vrchem Skalky
Značení - bílá pásová lyžařská značka (středový pruh bílý, krajní pruhy oranžové).

Obec Suchý se nachází v krásném lesnatém prostředí Drahanské vrchoviny. Nejvyšší vrchol Drahanské vrchoviny, tzv. Skalky, je vzdálený jen asi 2 km od obce. Suchý je známé především jako rekreační středisko, jehož doménou je rybník o rozloze cca 6 ha. Obec vyniká
nejen velmi čistým vzduchem, ale také výbornými sněhovými podmínkami a příznivým terénem pro milovníky běžeckého lyžování. Startovním bodem je nově vybudované informační středisko (víceúčelová budova) obce Suchý, které bude sloužit jak pro zimní turistiku, tak pro letní rekreaci. Návštěvníci se zde mohou převléknout a uložit věci do uzamykatelných skříněk. Součástí je též zbudovaná parkovací plocha pro cca 150 míst. Na této lyžařské trase se nachází několik občerstvení, jako Penzion ATHÉNA, kde je i možnost ubytování, dále je zde možnost navštívit restauraci U Žampacha,restauraci Sokolovna nebo Penzion u Petra. Po hrázi Suchovského rybníka sledujeme asi 300 m zelenou turistickou značku a zároveň cyklotrasu č.5227. Křižujeme místní komunikaci, opouštíme zelenou turistickou značku i cyklotrasu 5227 a namísto nich se dále držíme cyklotrasy č. 505 a žluté turistické značky, kterou budeme sledovat cca 1,5 km. Po vjezdu do lesa se dáme dle značení za závorou doleva. Po vzdálenosti cca 1 km dojedeme na lesní rozcestník, kde opět odbočujeme vlevo a stoupáme po mírném kopci. Vpravo míjíme lesáckou chatku (tzv. Soví boudka) a po 100m se dostáváme na křižovatku, zde odbočíme doprava a jedeme směr Skalky. U vodojemu na křižovatce - odbočíme doleva k Meteorologické stanici (značené jako nejvyšší vrchol Drahanské vrchoviny - Skalky). Odtud jedeme směr Benešov, před prvním roubeným domkem odbočíme doleva – do ohradníku a podél ohradníku pokračujeme až k hlavní silnici směr Benešov – Suchý. Zde můžete přejet silnici po trase směr Přibytá a Pension Athéna, dále po značené trase k Informačnímu centru Suchý. Lze také projet lesem podél hlavní silnice a po vyjeté stopě se dostanete zpět k Penzionu U Petra v obci Suchý.

Další značené trasy Drahanské vrchoviny naleznete na www.lyzarsketrasy.cz.

Běžecká trasa Vranov – Brno-Lesná (zelená)

Délka 19 km.
Trasa vede z konečné zastávky autobusu MHD ve Vranově po červené turistické značce směrem na Nový hrad, od odbočení z červené z lesní asfaltové cesty pokračujeme po této komunikaci po lyžařské zelené značce až na horní konec Vranova u hájovny. Odtud po žluté pěší značce směr Adamov k informačnímu místu Hemzalův most a dále po zpevněné lesní cestě po lyžařské zelené značce až na severní okraj Útěchova. Tuto místní část Brna obchází zeleně značená lyžařská trasa po západním okraji a pokračuje dále lesními cestami až na jižní okraj Soběšic. Zde překračuje silnici Soběšice - Královo Pole, lesní cestou podél silnice Soběšice - Husovice vede na severní okraj Lesné a její zástavbou až na konečnou zastávku autobusů MHD v Haškově ulici.

Neznačené upravované běžkařské trasy

Sloup – Vlčí skála

Nenáročná běžkařská trasa vhodná i pro děti (trasa vede téměř po rovině), délka cca 4 km. Většinou jsou k dispozici 2 stopy a zároveň prostor pro bruslení – trasa vede po poli podél úzké asfaltky k Vlčí skále. Bezplatné parkoviště ve Sloupě u Kulturního domu nebo u kostela, k začátku trasy je to mezi domy cca 200 m.
Foto www.lyzarsketrasy.cz

Bořitovské letiště

Nástupní bod trasy je 300 m za obcí Bořitov směr Obora u dvou hangárů na letadla. Čtyřkilometrová trasa vede po obvodu plochy okolo letiště.

Jedovnice - Kotvrdovice – Kojál

BRUSLENÍ

Zimní stadion Blansko

Zimní stadion v Blansku je součástí Sportovního ostrova Ludvíka Daňka, který umožňuje svým návštěvníkům bohaté sportovní vyžití po celý rok. Bruslení pro veřejnost se koná pravidelně o víkendech dle aktuálního rozpisu bruslení.
Kapacita krytého stadionu je cca 1.800 diváků, z toho 300 sedících. Rozměry plochy jsou 29,4 × 59,4 m.
Součástí objektu jsou nově zbudované prostory šaten, sprch a sociálního zařízení. V průběhu nebo po skončení akce je možno využít nově zřízené restaurace přímo v objektu zimního stadionu.
V době, kdy není v provozu ledová plocha, je za účelem celoročního využití objektu instalována plocha umělá, která je využívána převážně ke sportovním aktivitám, ale i kulturním a společenským akcím.
www.sluzby-blansko.cz

Adamov
K bruslení jsou určeny dvě ledové plochy - veřejná ledová plocha na sportovišti P. Jilemnického a kluziště na Horce (deponie „Sklaďák“). Nezbytnou podmínkou pro aktuální zpřístupnění pro veřejnost jsou momentální klimatické podmínky. Aktuální stav obou kluzišť a informace o jejich zpřístupnění naleznete na www.adamov.cz.

Sloup
Hokejový areál TJ Sloup (blízko parkoviště u administrativní budovy u Sloupsko-šošůvských jeskyní). Vstup pro veřejnost volný, zákaz vstupu pouze v případě hokejových tréninků a utkání TJ Sloup.

Petrovice
Bruslí se na požární nádrži. Vzhledem k velikosti nádrže je bruslení vhodné zejména pro děti.

Rájec-Jestřebí
Bruslení v Rájci-Jestřebí je možné jen za dobrých klimatických podmínek (mrazivé počasí). V části Rájec je kluziště na sokolském hřišti za sokolovnou (ul.Fügnerova), v části Jestřebí je kluziště na hřišti pro malou kopanou ve sportovním areálu Na Rybníčku, v Holešíně je bruslení na hřišti pro malou kopanou ve sportovním areálu V Betlémě a v Karolíně je ledová plocha na přírodní nádrži.

Jedovnice
Bruslí se na zamrzlé ploše rybníka Olšovec. Tloušťka ledu není kontrolována, bruslení je na vlastní nebezpečí.

Fotografie běžkařských tras poskytly www.lyzarsketrasy.cz.